MUDr. Kateřina Cajthamlová

5 důležitých otázek
MUDr. Kateřiny Cajthamlové

Při hubnutí se lidé často soustředí pouze na svoji váhu, ale celá věc má často mnohem širší souvislosti. Já jako internista zabývající se psychosomatickými chorobami doporučuji položit si následujících 5 otázek. Pokud si na ně sami sobě dokážete pravdivě odpovědět, můžete najít leckdy tu pravou příčinu vašich nadbytečných kilogramů tuku i účinný způsob, jak se jich zbavit.

Jídelníček

Jídelníček, který zde předkládáme, je zpracován tak, aby jídla byla chutná a zároveň poskytovala dostatek bílkovin, vlákniny i sacharidů. Obsahují také určité tuky, aby pokryly vaši potřebu užitečných tzv. esenciálních mastných kyselin, ale aby vás přitom nezatěžovaly nadbytkem energie. Pro zpříjemnění a zvýraznění chuti používejte hodně koření a čerstvých bylinek. Různá jídla můžete kombinovat rozličnými způsoby, abyste dosáhli větší pestrosti jídelníčku a aby se denní příjem kalorií pohyboval kolem 1000-1200 kcal. Můžete mezi sebou střídat jídla určená k obědu nebo k večeři. Jestliže budete kombinovat jídla velmi pozorně a citlivě, zbude ve vaší dietě také určité místo na malé zákusky. Společně s jídly pijte obyčejnou vodu nebo minerálku, ochucenou kouskem citronu. Budete-li chtít, můžete také vypít šálek černé kávy nebo čaje bez cukru, protože tyto nápoje neobsahují žádné kalorie.

Snídaně:

Obědy:

Večeře: